onsdag 20 januari 2010

mums

Dagarna försvinner alldeles för fort. Det känns inte som man får nånting gjort. Har i alla fall tränat lite ikväll. Cirkelträningen gav jag upp eftersom den var för krävande och jag har varken haft energin eller tiden för den träningen. Nu kör jag en annan från samma tidningen. Det är enkla styrkeövningar som man gör med sin egen kropp som motvikt. Enkelt och bra med endast åtta övningar som skall göras varannan dag under tre veckor. Sen stegras det och under fyra veckor så ska man köra dubbla set och sen finns det en tredje nivå.

Körde precis första passet på nivå ett och jag lovar att det känns i magen. Hoppas det gör nytta nu bara och stärker upp bålet och min rygg som är i stort behov av att bli starkare. Jag har tappat lite i vikt så efter ca en och en halv vecka ligger jag nu på 80,5kg istället för 82,2kg. Sakta men säkert det är min melodi. Det bästa är att jag har bara ändrat lite i kosten än så länge, men nu ska det läggas in mer träning. Ska försöka få till ett pass i veckan på gymmet för att kunna svettas lite.

Testade ett nytt recept som jag hittade på Olga Rönnbergs blogg till middag idag. Kyckling burgare. Väldigt enkelt faktiskt. Kör tinade kycklingfiléer i matberedaren och sen blanda i ägg (ett ägg/filé) och tackokrydda i smeten. Stek i olja. Riktigt gott och det bästa är att Hilma älskade det. Hon ville till och med ha mer. Det kommer att hamna på menyn flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar