måndag 11 januari 2010

Öm i musklerna :)

Tänkte att jag skulle komma igång med att träna nu när jul och nyår är över. Jag har tidigare kört ett program med gummiband som jag köpt på coop. Nu tänkte jag att jag skulle testa ett 50-dagars cirkelträningsprogram som jag hittat i tidning iFORM.

Som sagt testade igår och och det känndes lite lagom jobbigt. Idag är jag öm i armarna och framsidan på låren. Ska bli intressant att se vilken effekt det har på kroppen. Idag står det 30 minuters promenad på schemat och det ska jag väl klara av.

Jag har börjat minska på portionerna och det är ganska jobbigt. Känner mig lätt småhungrig...speciellt på kvällen.

Något som däremot är toppen är att jag har tappat allt godissug, vilket är bra med tanke på att jag har tackat jag till en inbjudan på Facebook som innebär att jag inte ska äta godis mellan januari och april. Jag har varit duktig och inte ätit en bit sedan den 30 december så jag är nu inne på 12 dagar utan godis och denna gång har det faktiskt inte ens varit svårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar