onsdag 10 mars 2010

Stil

Jag kan inte hjälpa det men när jag ser mig omkring så verkar det som om alla har hittat sin stil och att jag ser helt omodern ut. Har jag ens en stil?? Jag började fundera på det idag när jag satt och kikade in lite på Engla's Showroom, en tjej med riktigt schyst still.

Vad är stil egentligen? För mig så innebär det något som jag tycker om och som definierar mig.
Jag föredrar byxor framför kjol/klänning, sminkar mig inte speciellt hårt, tröjor som slutar över rumpan, trivs inte med att visa magen. Det är några saker som jag tycker om eller ogillar. Så min stil borde bestå av jeans med låg midja, tröjor som gärna går ner över höfterna och ett par sköna skor. Väldigt avslappnat helt enkelt.

Jag sminkar mig aldrig speciellt hårt och använder mest jordnära toner. När det gäller håret så trivs jag med att vara brunett men gärna med röda inslag. Min nya frisör sa till mig att jag verkar vara en page person. Känner mig lite så så det var skönt att få det bekräftat.

Det som hindrar mig (enligt mig själv) att jobba på min personliga stil är att jag inte har den kropp som jag vill ha och jag funderar på om det verkligen är lönt eftersom man ska ha fler barn och jag får ta tag i det då, men jag vill inte ha det så.

Ska leta reda på några stilförebilder som kan inspirera mig under tiden.

Nu blir det till att rensa färdigt här hemma medan Hilma sover så att jag inte får någon hjälp sen :) Ska nog ta tag i garderoben i morgon tror jag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar