tisdag 9 mars 2010

Sol ljuva sol

Visst känns livet lättare nu när solen har börjat titta fram igen. Man blir glad i hela själen. Tänk vilken underbar skapelse - den värmer en både fysiskt och psykiskt. Min frusna kropp börjar tina och mitt humör värms sakta upp. Man får hopp om att vintern snart är över och att våren är på väg. Tänk att få ta en skön promenad och njuta av alla små blommor som är på väg att slå ut, fåglar som sjunger och doften av blöt jord. Det är vår för mig.Något som börjar om på nytt. Saker som får liv igen, t.o.m vi människor får nytt liv igen , nytt hopp!!

IDag är en sådan dag då allt känns lätt. Hilma har sovit jätte bra i natt och även om hon vaknade kl. 6:00 så är det okej. Hon är på riktigt gott humör och det har hon varit ända sen vi började skola in henne förra vecka. Idag är det en stor dag. Hon ska sövas för första gången på förskolan (jag håller tummarna). Tanken är att idag så ska jag lämna henne kl. 10 och hämta henne kl.14. Fyra timmar till egen tid. Snacka om lyx. Tänkte börja dagen med att åka och träna (lite mjukstart) och sen så ska jag ta tag i sådan hemma som jag har velat göra under en längre tid men inte kunnat p.g.a. min söta lilla assistent.

Solen skiner, livet är på topp och så ska min hälsa bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar